pátek 13. listopadu 2015

Healthy recipes ideas


Tak dneska jsem si pro Vás připravila článek, ve kterém Vám ukážu pár zdravých (nebo alespoň částečně zdravých) receptů, které si občas vařím a rozhodla jsem se to udělat formou jídelníčku na jeden den.

V téhle chvíli si nejsem jistá, jestli bych tenhle článek vůbec měla psát, když se tak podívám na ten prázdnej balíček chipsů vedle mě, kterej jsem ani nevím jak, stihla sníst za dva dny... Měla bych se stydět!

Ještě na začátek bych měla říct, že nejsem žádnej odborník na zdravou výživu výživu ani na vaření, takže vám netvrdím, že když budete jíst tyhle jídla, zhubnete za měsíc 5kg. Berte to spíš jako jídla, který mám já ráda, a který určitě zvládnete uvařit, protože víc neschopní na vaření než já, být nemůžete.




1. snídaně- Já mám mám nejradší sladké snídaně a je to asi jídlo, které mě baví dělat nejvíc ze všech.
Budeme potřebovat:

  • Bílý jogurt
  • Ovesné vločky
  • Banán
  • Oříšky
  • Kokos
  • Skořici
  • Holandské kakao
Postup bude úplně jednoduchý. Začneme tím, že si do misky dáme bílý jogurt a do jogurtu nasypeme vločky. Pořádně promícháme a necháme vločky nasáknout jogurtem. Ve volném čase si nakrájíme banán a oříšky a potom to přimícháme k jogurtu. Nakonec jogurt posypeme skořicí, kokosem a kakaem nebo čímkoli jiným, co na co máme zrovna chuť.







2. oběd- K obědu jsem si připravila dva recepty, které jsou si celkem podobné, záleží hlavně, jestli si chcete dát i přílohu.
Recept 1: (jednodušší, bez přílohy)
Budeme potřebovat:
  • Mraženou zeleninu (vyberte si směsé, kterou máte rádi)
  • Tofu
  • Olej
Začneme tím, že si nakrájíme tofu na malé kostičky. Na pánvičku nalejeme olej a rozehřejeme jí. Přidáme tofu a asi po třech minutách i mraženou zeleninu. Ve vaření pokračujeme ještě tak dalších 10 minut a jednou za čas promícháme. Nakonec můžeme přidat ještě třeba olivy, nebo rajčata.

Recept 2: (složitější, s přílohou)
Budeme potřebovat:
  • Zeleninu (může být i mražená)
  • Rýži
  • Tofu
  • Olej
Postup bude podobný, jako u předchozího receptu. Začneme tím, že si dáme vařit rýži. Nakrájíme si na kostičky tofu, dáme ho na rozehřátou pánev. Pokud máme čerstvou zeleninu (např. cuketa, rajčata, olivi), umyjeme jí a přidáme jí až takna posledních pět minut. Jestliže používáme mraženou zeleninu, přidáme jí zhruba po třech minutách. Za občasného míchání pokračujeme ve vaření asi 10 minut. Nakonec smícháme naši zeleninvou směs s rýží a máme hotovo.

                    


         

3. svačina- svačinu jsem vybrala zase sladkou, ale můžete jí použít i jako večeři nebo i místo snídaně, jestli máte ráno dost času.
Budeme potřebovat:
  • Mléko
  • Ovesné vločky
  • Ovoce
  • Med/holandské kakao/skořici...
Nejdřív si do hrnce nasypeme ovesné vločky mlékem. (Mléka by mělo být zhruba 2krát tolik, co vloček.) Necháme asi 15 minut odstát, aby se vločky stihly nasáknout mlékem. Vaříme za pomalého míchání, dokud se kaše nezačne vařit a potom ještě asi 5 minut (dokud pořádně nezhoustne). Nakonec si nakrájíme ovoce a naservírujeme ho na kaši. Můžeme přidat i med/kakao/ skořici nebo kompot.



4. večeře- tu už se vybrala opravdu jednoduchou, protože komu by se chtělo večer dělat něco složitého.
Budeme potřebovat:
  • Chleba
  • Odtučněný tvaroh
  • Šunka
  • Ředkvičky
Nakrájíme si chleba, namažeme ho nízkotučným tvarohem a obložíme šunkou. Potom si umyjeme ředkvičky (nebo klidně i jinou zeleninu), nakrájíme je na kolečka a položíme na chleba.


Jak se vám líbil dnešní článek? Mě totiž moc bavil dělat, ale zabralo mi to dost práce, tak mě zajímá, jestli má cenu někdy v budoucnu udělat třeba díl 2. Jestli některý recept vyzkoušíte, nezapomeňte mi napsat, jak vám chutnal.

Přeji pěkný víkend a vám co máte, i prázdniny. :)


Žádné komentáře:

Okomentovat